Για την Περιφέρεια Αττικής η ενίσχυση της τοπικής συνεργατικής επιχειρηματικότητας αποτελεί βασικό πυλώνα στήριξης και προώθησης της περιφερειακής και εθνικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό, η Περιφερειακή Ενότητα Βόρειου Τομέα Αθηνών εκτίμησε το κλάδο του πολιτισμού και τουρισμού ως πρόσφορο πεδίο στο οποίο είναι δυνατόν να επιτευχθούν σοβαρές συνέργειες μεταξύ των διαφόρων φορέων παροχής πολιτιστικών και συναφών με τον τουρισμό υπηρεσιών.
Διαβάστε εδώ το άρθρο
Αποτέλεσμα των ενεργειών ήταν ο Συνεργατικός Σχηματισμός με την επωνυμία «Discover North Athens» που συστάθηκε από δήμους και φορείς που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Αθήνα, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής και σκοπό την ανάδειξη της χωρικής ενότητας σε πολιτιστικό και τουριστικό προορισμό. Αντικείμενο αυτής της δικτύωσης είναι η αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της περιοχής προς όφελος δημοτών φορέων και επιχειρήσεων.
Στην πρωτοβουλία ενδεικτικά συμμετέχουν δήμοι, όπως η Κηφισιά, η Πεντέλη και το Χαλάνδρι, φορείς με σημαντικό ενδιαφέρον για την περιοχή, όπως το ΟΑΚΑ και το Άλσος Συγγρού, σημαντικά μουσεία και ιδρύματα όπως το μουσείο Μπενάκη, το μουσείο Φυσικής Ιστορίας και το ίδρυμα Γιάννης Τσαρούχης, μεγάλα ξενοδοχεία, όπως το Domotel Kastri, to Coco Mat Ηοtel NafsiKa και το Life Gallery, αλλά και φορείς με οριζόντια δράση στους τομείς του πολιτισμού και του τουρισμού, όπως ο Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδιών και Τουρισμού («fedΗΑΤTΑ»).
Ως μορφή συνεργασίας, τουλάχιστον για την πρώτη φάση λειτουργίας, υπεγράφη από τα μέλη του Συνεργατικού Σχηματισμού ένα «Μνημόνιο Συνεργασίας», ενώ προβλέπεται η δυνατότητα διεύρυνσης με πρόσθετα νομικά πρόσωπα ή άλλους φορείς, που μπορούν και επιθυμούν να συνεισφέρουν στους σκοπούς του.
Την περίοδο που διανύουμε, ολοκληρώνεται με τη συμμετοχή των εταίρων του «Discover North Athens», ένα πλήρες σχέδιο (marketing & action plan) όπου αποτυπώνονται ενέργειες και δράσεις προώθησης του πολιτισμού και τουρισμού στο πλαίσιο της στόχευσης του Συνεργατικού Σχηματισμού. Το σχέδιο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τα επί μέρους κοινά στα οποία θα απευθυνθεί ο προορισμός, τις προτάσεις branding του προορισμού στο πλαίσιο του ευρύτερου branding της Αθήνας/ Αττικής, τις κοινές δράσεις προώθησης που θα επιδιωχθούν.
Η εφαρμογή του σχεδίου (marketing & action plan) θα οδηγήσει στην ουσία στο ενεργό destination management της περιοχής ενδιαφέροντος, που θα αξιοποιεί τις συνέργειες μεταξύ των σημαντικότερων πρωταγωνιστών του τουριστικού της προϊόντος αυξάνοντας την επισκεψιμότητα της περιοχής και την ανταγωνιστικότητα των επί μέρους συμμετεχόντων.
Ενδεικτικές δράσεις που δρομολογούνται σε πλήρη λειτουργία του «Discover North Athens»:
- Οργάνωση εκδηλώσεων αξιοποιώντας την ιστορία και τα τοπόσημα της περιοχής, τα οποία είναι δυνατόν να συνδυάζονται και με άλλα γεγονότα και παράλληλες δραστηριότητες (π.χ. αρχιτεκτονική ξενάγηση, ειδικές προσφορές από τους εμπορικούς συλλόγους, εκδηλώσεις από τα τοπικά ξενοδοχεία, καλλιτεχνικά δρώμενα κ.λπ.)
- Θεματικές διαδρομές πολλαπλών ενδιαφερόντων (διαδρομή δημιουργικού τουρισμού εμπειρίας στο Κέντρο Κεραμικής Τέχνης και στο αρχαίο λατομείο Πεντέλης, αρχιτεκτονική διαδρομή στην Κηφισιά, πολιτιστική διαδρομή σε μουσεία και κόμβους πολιτισμού, αθλητική διαδρομή με επίκεντρο τους Ολυμπιακούς Αγώνες κ.ά.)
- Διεθνείς εκθέσεις και συναντήσεις B2B, οργάνωση Fam Trips, Press Trips & Workshops, οργανωμένη προβολή του πολιτιστικού, αθλητικού και ιστορικού προϊόντος της βόρειας Αθήνας
- Προσέλκυση συνεδρίων και επιχειρηματικών συναντήσεων, σε συνεργασία με ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα βόρεια προάστια (Συνεδριακός και επιχειρηματικός τουρισμός, city break, creative tourism)
- Δημιουργία καινοτόμων εργαλείων και εφαρμογών που θα αξιοποιούν την τεχνολογία, θα αναδεικνύουν όψεις της περιοχής και θα προωθούν την καινοτόμο πολιτιστική και τουριστική επιχειρηματικότητα
Δείτε πρόσφατη δήλωση του αντιπεριφερειάρχη, Γ. Καραμέρου, στο Greek Travel Show 2017 στη Helexpo στο Μαρούσι https://www.youtube.com/watch?v=DRD6Ig-HQZw&list=UUHZ9Wt-zKRJPhvNDylrtrOw&index=4