Ενώ οι πολίτες ασφυκτιούν στον Κηφισό και τις μεγάλες αρτηρίες, ή ξεροσταλιάζουν περιμένοντας στις στάσεις η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών παρουσιάζει ως νέο στρατηγικό σχέδιο διαπιστώσεις στις οποίες είχε ήδη προχωρήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και είχε καταλήξει σε προτάσεις ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων από την άνοιξη του 2019.
Η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ του Υπουργείου προχώρησε στην έκδοση Ειδικού Επιχειρησιακού Σχεδίου για τις Λεωφορειακές Αστικές Συγκοινωνίες της Αττικής από τον Μάρτιο του 2019 με ορίζοντα παραλαβής 370 νέων λεωφορείων ως το τέλος του 2020 και 140 επιπλέον εντός του 2021 με συνολικό αριθμό 400 νέα λεωφορεία για την Αττική και 350 για τη Θεσσαλονίκη. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν προσφέρει τίποτα άλλο παρά καθυστερήσεις. Καθυστερήσεις στις προμήθειες λεωφορείων, καθυστερήσεις στο Μετρό Θεσσαλονίκης, καθυστερήσεις και μάλιστα με προκαταβολές στους αναδόχους στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αττικής.
Η συμμετοχή της αυτοδιοίκησης είναι ορθή στη συζήτηση οποιουδήποτε σχεδίου αφορά τις αστικές συγκοινωνίες. Χρειάζονται, όμως, πολλά περισσότερα από μια διαβούλευση για να χτίσουμε το αύριο των πόλεων με συγκοινωνιακές υποδομές και εξοπλισμό που θα βελτιώνει πρακτικά την καθημερινότητα των πολιτών, ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην ανταπόκρισή μας στην πρόκληση της βιώσιμης κινητικότητας.
Για να απαντήσουμε θετικά στις προκλήσεις του αύριο απαιτούνται ταχύτατες διαδικασίες προμήθειας εξοπλισμού, σχέδιο για την ανανέωση του ανθρώπινου δυναμικού των αστικών συγκοινωνιών και σύνδεσή με την τεχνολογία για να έχουμε αξιόπιστες συγκοινωνίες, ανταγωνιστικές στα ιδιωτικά μέσα.