Η οικονονομική κατάσταση του Εθνικού Κέντρου Οπτικoακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) αλλά και η εγκληματική πολιτικά πρόθεση συγχώνευσης του με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας ήταν το αντικείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης που κατέθεσε ο τομεάρχης Ψηφιακής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και βουλευτής Ανατολικής Αττικής, Γιώργος Καραμέρος προς τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ξεκινώντας την τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ανέφερε ενδεικτικά πως: «τo 2015 η ελληνική τηλεόραση έπαιζε κυρίως τουρκικές σειρές και επαναλήψεις τουρκικών παραγωγών. Με το «νόμο Κρέτσου» 4487/2017 και μετά από δεκαέξι νομοθετικές ρυθμίσεις δημιουργήθηκε το ΕΚΟΜΕ, ένα σημαντικό επενδυτικό εργαλείο cash rebate το οποίο εκτιμάται ότι δημιούργησε 70.000 θέσεις εργασίας (σε κινηματογραφικές ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, gaming, animation)» ενώ συμπλήρωσε πως: «μετά τη σύσταση αυτού του Cash Rebate εργαλείου, τα τουρκικά σίριαλ αντικαταστάθηκαν από επιτυχημένες σειρές όπως, οι Άγριες Μέλισσες, το Κόκκινο Ποτάμι, το Μaestro ενώ χρηματοδοτήθηκαν και επιτυχημένες ξένες παραγωγές όπως το ντοκιμαντέρ της Disney και ταίνιες του καταξιωμένου σκηνοθέτη, Λάνθιμου ή παραγωγές του Netflix (Beckett, Little drummer girl κλπ). Με γνώμονα και την εδαφικότητα των επενδύσεων καθώς για κάθε ένα ευρώ που επενδύεται σε τέτοιου είδους παραγωγές επιστρέφουν τις κτηνοτροφικές κοινωνίες τρία έως 7».
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, όμως, ανέτρεψε αυτήν την απολύτως επιτυχημένη πορεία αφού, όπως τόνισε ο Γιώργος Καραμέρος: «ενώ το ΕΚΟΜΕ είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 75 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και είχαν προβλεφθεί δύο επενδυτικά εργαλεία ύψους 100 εκ. ευρώ, ήρθε η κυβέρνηση της ΝΔ και με δύο νομοθετικές παρεμβάσεις υπονόμευσε τη βιωσιμότητά του. Καταργήθηκαν τα εχέγγυα διπλού ελέγχου που υπήρχαν για να διασφαλίζεται η διαφάνεια και η αξιοπιστία των επενδυτικών σχεδίων, μειώθηκαν τα ελάχιστα όρια επενδύσεων με αποτέλεσμα να χρηματοδοτηθούν αμφιβόλου ποιότητας παραγωγές με μικρό στελεχιακό δυναμικό και δόθηκε η δυνατότητα να χρηματοδοτούνται από τους εθνικούς πόρους του ΕΚΟΜΕ ξένα τιμολόγια».
Περιγράφοντας τη σημερινή κατάσταση και ζητώντας συγκεκριμένες απαντήσεις από τον υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ανέφερε πως: «πλέον, υπάρχουν καθυστερήσεις στις πληρωμές και ενώ οι πληροφορίες λένε ότι στο τέλος του 2022 υπήρχε 30 εκ. ευρώ πλεόνασμα, έχουμε φτάσει στο σημείο να υπάρχει μαύρη τρύπα 150 ή 200 εκ. ευρώ. Η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει τόσο για τους λόγους που έφεραν το ΕΚΟΜΕ σε αυτήν την κατάσταση αλλά και πως σκοπεύει να αποκαταστήσει αυτό το οικονομικό κενό με βιώσιμο τρόπο».
Συμπλήρωσε, παράλληλα, με έμφαση πως: «ζητάμε, επίσης, να μάθουμε πως θεωρεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι είναι ωφέλιμη για τον Οργανισμό η μεταφορά του στο υπουργείο Πολιτισμού και μάλιστα η συγχώνευση του με το Εθνικό Κέντρο Κινηματογράφου και τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας. Πως θα συνυπάρξουν ένας παραγωγικός μηχανισμός, ένας εποπτικός οργανισμός και ένα εργαλείο cash rebate; Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου θα χρηματοδοτήσει και μία ταινία που δεν είναι εμπορική. Δεν μπορεί να είναι από κοινό φορέα η χρηματοδότηση των “Οικογενειακών Ιστοριών” που δώσατε 1 εκ. ευρώ το 2021 και η χρηματοδότηση μίας ταινίας μικρού μήκους για την ισότητα των φύλων. 8 φορείς, πάντως, λένε ότι η συγχώνευση αυτήν στην πραγματικότητα βάζει στο μάτι το αποθεματικό του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας, δηλαδή των χρημάτων για τα δικαιώματα των καλλιτεχνών».
«Η κυβέρνηση Τσίπρα έφτιαξε το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων (ΕΚΟΜΕ) για να χρηματοδοτείται με Cash Rebate ο Λάνθιμος, οι “Άγριες Μέλισσες” και εσείς ξοδέψατε τα λεφτά στις “Οικογενειακές Ιστορίες” και στα b-movies των Βαλκανίων με τα ξένα τιμολόγια. Το θέμα είναι τα χρήματα να πηγαίνουν σε Έλληνες εργαζόμενους και αυτές οι 70.000 θέσεις εργασίας, επειδή μιλάμε με την αγορά, απειλούνται» ανέφερε στο κλείσιμο της τοποθέτησής του, ο τομεάρχης Ψηφιακής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.