Ο Βουλευτής Α’ Ανατολικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ., Γιώργος Καραμέρος, καταθέτοντας επίκαιρη ερώτηση προς το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στη Βουλή εξέφρασε την έντονη αντίδρασή του στην πολιτική των οδυνηρών συγχωνεύσεων που επιχειρείται από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Ακόμη, όπως διαπιστώθηκε κατά την απάντηση του Υφυπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κωνσταντίνου Βλάση, ο οποίος προσήλθε στη Βουλή για να απαντήσει στην Επίκαιρη Ερώτηση, το Υπουργείο δεν γνωρίζει τον ακριβή αριθμό μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών που υπηρετούν σήμερα στις σχολικές μονάδες.
Συγκεκριμένα, ο κ. Καραμέρος στην ομιλία του ανέδειξε τις σοβαρές επιπτώσεις που έχουν οι συγχωνεύσεις σχολικών τμημάτων, την ώρα που παραμένουν χιλιάδες τα κενά των εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα. Όπως σημείωσε, οι εκπαιδευτικοί φορείς, οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων και σύσσωμη η σχολική κοινότητα ζητούν άμεσες προσλήψεις και όχι λύσεις που υποβαθμίζουν την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης.
«Το Υπουργείο, αντί να ενισχύσει το δημόσιο σχολείο με το απαραίτητο προσωπικό, καταφεύγει σε οδυνηρές συγχωνεύσεις τμημάτων, δημιουργώντας σχολικές τάξεις με τον ανώτατο επιτρεπόμενο αριθμό των 25 μαθητών/μαθητριών, κλείνοντας τμήματα» ανέφερε ο κ. Καραμέρος από το βήμα της Βουλής φέρνοντας ως παράδειγμα συγκεκριμένες περιπτώσεις σχολικών τάξεων στην Ανατολική Αττική που «κλείνουν» και συγχωνεύονται. Αναλυτικά, όπως επισήμανε έγιναν συγχωνεύσεις στην Β’ Τάξη του 23ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών, στη ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Ανθούσας, στο 2ο Νηπιαγωγείο Γλυκών Νερών, στη Α’ Τάξη στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μαραθώνα, στο 4ο Νηπιαγωγείο Παιανίας και στην Β’ Τάξη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ραφήνας.
Παράλληλα, ο κ. Καραμέρος υπογράμμισε την προχειρότητα στον προγραμματισμό του Υπουργείου, καθώς σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις που αναρτήθηκαν, «διορθώθηκαν» και εντέλει αποσύρθηκαν από το ίδιο το Υπουργείο, υπάρχει σύγχυση σχετικά με τον αριθμό των μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, ανέφερε πως ενώ τα κενά των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας στην Ανατολική Αττική ήταν 80, έγιναν μόνο 27 προσλήψεις. Αντίστοιχα, στα Νηπιαγωγεία έγιναν 54 προσλήψεις ενώ τα κενά ήταν 116. Όσον αφορά την ειδική αγωγή ενώ τα κενά για τις ανάγκες της παράλληλης στήριξης σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και νηπιαγωγούς ήταν 469, προσλήφθηκαν μόλις 126.
Ο Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κωνσταντίνος Βλάσης δεν ήταν σε θέση να απαντήσει στο ερώτημα για τον ακριβή αριθμό μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα τέλη Οκτωβρίου, επικαλούμενος ότι η διαδικασία κάλυψης των κενών αποτελεί μια «δυναμική» διαδικασία. Ακόμη, αναφορικά με τις συγχωνεύσεις των τμημάτων απάντησε πως αποτελούν μια νομικά συμβατή διοικητική διαδικασία, με ανώτατο όριο τους 25 μαθητές και μαθήτριες ανά τμήμα που δεν επιβαρύνει το εκπαιδευτικό έργο.
Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Καραμέρος διερωτήθηκε πώς «όταν το ίδιο το Υπουργείο δεν γνωρίζει ή δεν παρουσιάζει ξεκάθαρα στοιχεία για το προσωπικό που διαθέτει, πώς μπορεί να σχεδιάσει αποτελεσματικά την κάλυψη των πραγματικών αναγκών;»




