Καραμέρος: «Το ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης παραδίδεται στους πολίτες μετά από 18 χρόνια – Το 45% του έργου κατασκευάστηκε στα 4 χρόνια της κυβέρνησης Τσίπρα»

Είναι μία μέρα χαράς για τη Θεσσαλονίκη και την μοιραζόμαστε, χωρίς να ξεχνάμε, όμως, τις παλινωδίες της ΝΔ που ξεκίνησαν από την «τρύπα του Κούβελα», που θα χρηματοδοτούσε το 1989 το έργο από τα κέρδη του δημοτικού ραδιοφωνικού σταθμού (!), μέχρι το φιάσκο Σταϊκούρα-Μητσοτάκη με τα εισιτήρια, το λογότυπο και τα «ουάου» του ανεκδιήγητου υφυπουργού Ταχιάου που λίγο έλλειψε να τινάξει στον αέρα και την ίδια την εκδήλωση των εγκαινίων!

Μία ημέρα γιορτής που θα είχε φτάσει 4 χρόνια νωρίτερα αν εφαρμοζόταν το σχέδιο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ με πρωθυπουργό του Αλέξη Τσίπρα επί των ημερών της οποίας το έργο προσέγγισε τεχνικά την κατασκευή του σε ποσοστό 75% με το 45% να έχει ολοκληρωθεί στο διάστημα 2016-2019.

Συγκεκριμένα στο διάστημα Μάρτιος 2016 – Σεπτέμβριος 2019, εκτελέστηκε το 45% του έργου (διάνοιξη σηράγγων, αποπεράτωση σταθμών). Με το υπόλοιπο 55% να χρειάζονται 15,5 ολόκληρα χρόνια για να ολοκληρωθεί. Υπενθυμίζεται για λόγους ουσίας και όχι επικοινωνίας, πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν πλήρωσε ούτε ένα ευρώ για καθυστερήσεις επί των ημερών της, ενώ υποχρέωσε τους εργολάβους-κατασκευαστές του έργου να συμφωνήσουν σε παράδοση του, στα τέλη του 2020 και κατέβαλε μόλις 186 εκατομμύρια ευρώ μετά από αποφάσεις διαιτητικού δικαστηρίου αντί απαιτήσεων 1,154 δις ευρώ των ιδιωτών-αναδόχων!

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη στον αντίποδα, διάλεξε μονομερώς τον Σεπτέμβριο του 2019 να μεταβάλλει το χρονοδιάγραμμα παράδοσης, να «κατακρεουργήσει» το μνημείο της Βενιζέλου αφήνοντας το πιο μελανό σημάδι για έργο πνοής και να σπαταλήσει δημόσιους πόρους ύψους σχεδόν 200 εκατομμύρια ευρώ χωρίς δικαστική απόφαση, προσχωρώντας στη προσφιλή της κοστοβόρα αδιαφάνεια.

Η λειτουργία του έργου ξεκινά άρον-άρον χωρίς τις αρχικές προδιαγραφές, δηλαδή χωρίς αυτόματα κινούμενους συρμούς, χωρίς σχέδιο για τις επεκτάσεις προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη και το Αεροδρόμιο και με ιδιωτικό φορέα διαχείρισης με αμοιβή 250 εκατομμύρια ευρώ για 10 χρόνια, πρόσθετα των 3 δις ευρώ που κόστισε στα δημόσια και τα ευρωπαϊκά ταμεία.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ εγγυήθηκε με το έργο του τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης προς όφελος του Δημοσίου και των πολιτών και θα συνεχίσει να διεκδικεί τεκμηριωμένα μια Θεσσαλονίκη σύγχρονη και φιλική προς το περιβάλλον με υποδομές που αναβαθμίζουν έμπρακτα τη ζωή των κατοίκων και των επισκεπτών της και ενδυναμώνουν την αναπτυξιακή της πορεία ως Μητρόπολη των Βαλκανίων.

Ένα όραμα που δικαιούται η Θεσσαλονίκη ως μέρος της εθνικής προοπτικής, βασισμένο στην ιστορικότητα της και τις πραγματικές δυνατότητες της πόλης λόγω του σπουδαίου ανθρώπινου δυναμικού της αλλά και της φυσικής της θέσης στο γεωγραφικό χάρτη.

Ναι στο έργο, όχι στην ληστρική κακοδιαχείριση της κυβέρνησης ΝΔ