Η διοικούσα παράταξη της Περιφέρειας Αττικής αποφάσισε μετά την θετική εισήγηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής να ζητηθεί και η άποψη του Δημοτικού συμβουλίου και της διοίκησης του Δήμου Αμαρουσίου για το ζήτημα της Μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων των νέων χρήσεων στο GoldenHall (Ολυμπιακό μουσείο, ενυδρείο, νέα καταστήματα , παιδότοποι κλπ) και έτσι απέσυρε το θέμα, μετά από τη συζήτηση που έγινε στο Περιφερειακό Συμβούλιο την Πέμπτη το απόγευμα.
Για το θέμα τοποθετήθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης βορείου τομέα κ. Γιώργος Καραμέρος, ο οποίος παρουσιάζοντας ταυτόχρονα οπτικό υλικό από την περιοχή είπε τα εξής:
Παρακολούθησα προσεκτικά την θετική εισήγηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τις νέες χρήσεις στο εμπορικό κέντρο GoldenHallαπό τον κ. Αναγνωστόπουλο.
Θα χρειαζόμουν ένα ολόκληρο Περιφερειακό συμβούλιο για το ιστορικό αυτής της εγκατάστασης αλλά απόψε συζητάμε το συγκεκριμένο θέμα και όχι σε βάθος δεκαπέντε ετών και όσα έχουν προηγηθεί.
Επί του προκειμένου λοιπόν.
Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις συνίστανται κυρίως στον κυκλοφοριακό φόρτο στην περιοχή του Αγίου Θωμά Αμαρουσίου λόγω της πολύ πιθανής αύξησης της επισκεψιμότητας του κέντρου.
Και θέλω να σας δείξω πού είναι ακριβώς το πρόβλημα, τις ευθύνες του Δήμου Αμαρουσίου και πώς μπορεί δυνητικά να λυθεί αφού το θέμα παραπεμφθεί και στο Δήμο χωρίς αμφιβολία.
(Δείχνοντας φωτογραφίες) Αυτές είναι οι δύο είσοδοι του εμπορικού από την κάθοδο της Λεωφόρου Κηφισίας και την οδό Πιτταρά που είναι σαν εσωτερικός δρόμος του ΟΑΚΑ. Η προσβασιμότητα είναι καλή.
Την Κηφισίας όμως με την Πιτταρά την συνδέει η οδός Αρτέμιδος που πάντα έχει σημαντική επιβάρυνση καθώς οδηγεί στον ΟΑΚΑ, στον σταθμό ΗΣΑΠ Ειρήνη και στο άλλο εμπορικό κέντρο, το Mall. Η διοίκηση του Δήμου Αμαρουσίου λοιπόν εδώ ενήργησε με τεράστια ανευθυνότητα.
Στο πλαίσιο μιας ανάπλασης προϋπολογισμού 5,5 εκατομμυρίων ευρώ περιόρισε το πλάτος της Αρτέμιδος με ποδηλατόδρομο και κυπαρίσσια που κρύβουν την ορατότητα, με αποτέλεσμα να επικρατεί κυκλοφοριακό χάος και επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια συνθήκες.
Νησίδες έτσι χωρίς σχέδιο που ακύρωσαν μοιραία πριν λίγους μήνες και την προγραμματισμένη τοποθέτηση φαναριού που εξυπηρετούσε το 5ο Δημοτικό σχολείο που βρίσκεται επί της Αρτέμιδος.
Έργο, χωρίς να προηγηθεί κυκλοφοριακή μελέτη καθώς ο κ. Πατούλης έβαλε το κάρο μπροστά από το άλογο. Πρώτα συρρίκνωσε την Αρτέμιδος και μετά θα κάνει την κυκλοφοριακή μελέτη.
Ως αποτέλεσμα και δεδομένου ότι έχουν συμβεί ήδη μέχρι και τροχαία ατυχήματα, το θέμα έχει φτάσει μετά από καταγγελίες των κατοίκων του Παραδείσου και του Πολυδρόσου Αμαρουσίου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση μέχρι και το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας διοίκησης όπου θα πρέπει να δώσει εξηγήσεις ο κ. Πατούλης.
Επί της ουσίας τώρα προτείνω στον εισηγητή στην θετική γνωμοδότηση να συμπεριλάβει ως όρους την κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου που θα πρέπει λογικά να προβλέπει μονοδρόμηση τμήματος της οδού Αρτέμιδος προκειμένου να προστατευτεί η ασφάλεια των κατοίκων, αλλά και την απόδοση αντισταθμιστικών οφελών της ιδιοκτήτριας του εμπορικού κέντρου στους κατοίκους της περιοχής του Αγίου Θωμά Αμαρουσίου μέσω του Δήμου.
Αλλά τα αντισταθμιστικά να είναι δεσμευτικά ότι θα καταλήξουν στους κατοίκους της περιοχής και όχι για άλλες ανάγκες. Να το ξαναδούμε το θέμα…